Kuvareportaasi on reportaasi, jossa kuvat ovat keskeisessä roolissa. Se on hyvin perinteinen ja klassinen juttutyyppi. Kuvareportaasit syntyvät usein kuvaajien itsensä aloitteesta. Kuvaaja on saattanut esimerkiksi kiinnittää huomiota johonkin visuaalisesti kiinnostavaan ja haluaa kertoa siitä kuvien välityksellä. Kuvareportaasi voi käsitellä esimerkiksi jotain paikkaa tai ilmiötä.
Kuvareportaasi toimii hyvin myös sosiaalisessa mediassa, erityisesti Instagramissa. Monet mediatalot tekevätkin kuvareportaasin omaisia, useita kuvia sisältäviä julkaisuja sosiaaliseen mediaan. Myös Instagram-livet, joissa liven vetäjä kertoo tunnelmiaan jostain paikasta, ammentavat reportaasin perinteestä. Tässäkin on hyvä muistaa se, että perinteiset mediatalot ovat sitoutuneet journalistin ohjeisiin ja journalismin eettisiin periaatteisiin myös sosiaalisen median tileillään.